Kansliet är bemannat tors kl 10-14. Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

SK Region Syd
Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge samt Skåne

SK Galleri Stallet på Tegelbruksmuséet i Bjärred

SK har bokat Galleri Stallet under tiden 1/7 - 25/8 2017 och erbjuder våra medlemmar att ställa ut veckovis lördag-fredag. Hängning sker på fredag kväll eller lördag fm. Öppethållande är 1300-1700. Utställaren kan hålla kvällsöppet utöver dessa tider. Utställaren vaktar själv under utställningstiden. Ytorna är lämpliga för 1-2 utställare men vi har även haft fyra utställare där samtidigt.

Galleri Stallet har måtten ca 7x3,5 meter och hängning sker med egna "linor" från taklist.

Ett hyllplan - djup 50 cm - finns på båda kortsidorna för t.ex. skulpturer, glas, keramik eller liknande.

Hyra för lokalen under denna tid är 500:- per vecka. Ordinarie hyra är 900:- men SK erbjuder medlemmar denna förmånliga hyresrabatt. Under övriga tider kan Galleri Stallet hyras för helger eller veckovis och då är hyran 900:- per vecka eller 500:- för en helg.

Under 2016 har SK hyrt Galleri Stallet under juli-aug och vi hade då ca 850 besökare och ett 20-tal verk såldes.

Bokning och förfrågning kan ske via Jan-Åke Kristoffersson tel 0454-32 07 36 (070-679 50 80) eller e-mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

/ Styrelsen SK Region Syd

torsdag kl 10-14