Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12Övrig tid telefonsvarare eller e-post.

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår regionsida!

1912 regionvast

AKTUELLT REGION VÄST
Medlemsbrev

Sunne Bibliotek 1 - 29 februari 2020
Anmälningstiden till utställningen i Sunne Bibliotek har gått ut och 12 medlemmar kommer att visa sina konstverk. 8 av konstnärerna är från Värmland och 4 från Göteborg.
Inlämning och hängning blir fredag 31 januari och vernissage lördag 1 februari.

Remfabriken – 7 – 16 mars 2020
Vi har bokat en utställning i Remfabriken i Gårda, Göteborg. Vi hade en lyckad utställning där i september 2018 och efter förfrågan från flera medlemmar vill vi nu göra om det.
Remfabriken är ett arbetslivsmuseum i 3 våningar med gamla maskiner. Vi ställer ut konsten bland maskinerna. Det är en annorlunda och spännande upplevelse.

Det finns plats för 25 utställare och avgiften är 500 kr. Anmäl dig senast 14 januari 2020 till Gunilla Bitsos via mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller telefon 0703-81 20 70.

Vi kommer att vara minst två som vaktar på varje våning men det bästa är om utställarna är närvarande alla dagar. Om du säljer något kan konstverket lämnas ut direkt och eventuellt ersättas med ett nytt.

Inlämning och hängning blir fredag 6/3 mellan kl 14.00-18.00. Vi delar ut plats att hänga på och utställarna arrangerar och hänger upp själva. Tag med de verktyg, tyger, snören, belysning och liknande som du behöver för att arrangera din konst. Remfabriken tillhandahåller bord.

Öppettider:
Vernissage lördag 7/3 kl 12.00-16.00
söndag 8/3 kl 12.00-16.00
måndag 9/3 kl 17.00-19.30
lördag 14/3 och söndag 15/ 3 kl 12.00-16.00
måndag 16/3 kl 17.00-19.30.
Det är alltså stängt tisdag-fredag.

Efter besked att du har fått plats betala anmälningsavgiften 500 kr senast 7 februari till Region Västs plusgiro 66 44 77-7.

Om du inte varit på Remfabriken tidigare besök det gärna och se hur det ser ut. Det är öppet helgfria måndagar 17.30-19.30 samt andra söndagen i månaden kl 11.00-14.00. Mer info på www.remfabriken.se.

Årsmöte
Årsmöte kommer att hållas lördag 22 februari i Göteborg. Plats och tid meddelas senare.

Vi önskar God Jul & Gott Nytt År!
STYRELSEN REGION VÄST

----------------------------------------------------------------

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida - http://www.facebook.com/skregionvast

Vi testar detta och ser hur det går. Välkommen att besöka sidan, dela vidare i ditt nätverk och lägga in egna bilder och texter. Tanken är att Svenska Konstnärs-förbundet Region Väst ska synas ute i den world-wida-webben även via facebook.

Det är i första hand våra konstnärliga uttryck som ska finnas på sidan. Sidan är öppen för alla att se på men det är vi själva som styr vad som visas på sidan.  Styrelsen administrerar sidan.

Du som medlem får gärna skapa inlägg på sidan, till exempel berätta att en utställning är på gång, eller att du har skapat en ny tavla, ett nytt smycke osv. Vi har här ett "skyltfönster" för oss medlemmar, helt enkelt.... Om du själv har en egen sida eller profil på facebook kan du dela det du själv lägger ut även till föreningens sida.

Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

SK Region Väst vill vi hjälpa våra medlemmar att hitta varandra för att ställa ut tillsammans. Hör av dig till Gunilla Bitsos (se högermenyn) så lägger vi in en ”kontaktannons” på SK Region Västs hemsida. Den som är intresserad kan sedan kolla i Art Gallery och se om ”tycke uppstår”, och därefter kontakta Gunilla Bitsos. Vi får söka oss fram och se hur vi kan organisera detta, om våra medlemmar är intresserade.

Kansliet har telefontid: tisdagar kl 10-12. Övrig tid: telefonsvarare eller e-post

BK4 2019 omslag small

Bildkonstnären 4, 2019

Utgivning 18 december till SK:s medlemmar.
Inte medlem men önskar tidningen?
Bli stödmedlem ››