Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår regionsida!

AKTUELLT REGION VÄST
Medlemsbrev oktober

1910 regionvast

Utställningen Mölnlycke Fabriker 21/9 – 6/10
I söndags var det finissage på den jurybedömda utställningen i Mölnlycke Fabriker. Det blev en mycket trevlig avslutning med kaffe och fin musik av Malinmarie + the Birds. Vernissagen blev en succé med ca 500-600 besökare och musikunderhållning av Gunnar Lindén som spelade Beatlesmelodier på gitarr. 105 konstnärer ställde ut över 200 verk i olika tekniker akvarell, oljemåleri, textil, keramik, glas, skulptur, foto och silversmide. Många olika stilar men vi försökte ändå hänga så det skulle passa ihop. Lokalpressen var där och gjorde reportage, som vi har skickat ut till deltagarna. Vi har fått mycket positiv respons och det känns ju bra efter allt arbete vi alla i styrelsen har lagt ner.

Utställning Galleri Engleson 12 - 24/10
Nu på lördag 12 oktober är det redan dags för nästa utställning då är det vernissage på Galleri Engleson, Erik Dahlbergsgatan 28, Göteborg.
Det är 8 medlemmar som ställer ut: Dieter Koch, Weronica Dahlén, Rolf Isaksson, Elisabeth Malmgren, Iréne Sjöberg-Lundin, Ulla Maria Johanson, Ingrid Unger och Marielle Rodin.
Välkomna att se utställningen och träffa konstnärerna mellan kl 12.00-16.00!

Eftersom vi haft både en stor vernissage och finissage med mingel i Mölnlycke så väntar vi med nästa medlemsmingel.

Hälsningar
STYRELSEN REGION VÄST

----------------------------------------------------------------

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida - http://www.facebook.com/skregionvast

Vi testar detta och ser hur det går. Välkommen att besöka sidan, dela vidare i ditt nätverk och lägga in egna bilder och texter. Tanken är att Svenska Konstnärs-förbundet Region Väst ska synas ute i den world-wida-webben även via facebook.

Det är i första hand våra konstnärliga uttryck som ska finnas på sidan. Sidan är öppen för alla att se på men det är vi själva som styr vad som visas på sidan.  Styrelsen administrerar sidan.

Du som medlem får gärna skapa inlägg på sidan, till exempel berätta att en utställning är på gång, eller att du har skapat en ny tavla, ett nytt smycke osv. Vi har här ett "skyltfönster" för oss medlemmar, helt enkelt.... Om du själv har en egen sida eller profil på facebook kan du dela det du själv lägger ut även till föreningens sida.

Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

SK Region Väst vill vi hjälpa våra medlemmar att hitta varandra för att ställa ut tillsammans. Hör av dig till Gunilla Bitsos (se högermenyn) så lägger vi in en ”kontaktannons” på SK Region Västs hemsida. Den som är intresserad kan sedan kolla i Art Gallery och se om ”tycke uppstår”, och därefter kontakta Gunilla Bitsos. Vi får söka oss fram och se hur vi kan organisera detta, om våra medlemmar är intresserade.

Kansliet har telefontid: tisdagar kl 10-12. Övrig tid: telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

BK3 2019 omslag

Bildkonstnären 3, 2019

Utgivning 18 september till SK:s medlemmar.
Inte medlem men önskar tidningen?
Bli stödmedlem ››