Kansliet är bemannat tis-fre kl 10-15. Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår hemsida!

Här presenterar SK Region Väst aktiviteter 2017 - för detaljerad information se resp rubrik under ’Aktiviteter’:

Konstens Vecka

sk regionvast 1708

Hämta information om Konstens Vecka här ››

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida - http://www.facebook.com/skregionvast

Vi testar detta och ser hur det går. Välkommen att besöka sidan, dela vidare i ditt nätverk och lägga in egna bilder och texter. Tanken är att Svenska Konstnärs-förbundet Region Väst ska synas ute i den world-wida-webben även via facebook.

Det är i första hand våra konstnärliga uttryck som ska finnas på sidan. Sidan är öppen för alla att se på men det är vi själva som styr vad som visas på sidan.  Styrelsen administrerar sidan.

Du som medlem får gärna skapa inlägg på sidan, till exempel berätta att en utställning är på gång, eller att du har skapat en ny tavla, ett nytt smycke osv. Vi har här ett "skyltfönster" för oss medlemmar, helt enkelt.... Om du själv har en egen sida eller profil på facebook kan du dela det du själv lägger ut även till föreningens sida.

Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

SK Region Väst vill vi hjälpa våra medlemmar att hitta varandra för att ställa ut tillsammans. Hör av Dig till Berit Lundstedt (se högermenyn) så lägger vi in en ”kontaktannons” på SK Region Västs hemsida. Den som är intresserad kan sedan kolla i Art Gallery och se om ”tycke uppstår”, och därefter kontakta Berit Lundstedt. Vi får söka oss fram och se hur vi kan organisera detta, om våra medlemmar är intresserade.

tisdag - fredag kl 10-15

Bildkonstnaren2 2017