Sök till KonstBunkerns gästateljé sommaren 2023

Nu finns möjlighet för dig/er som är konstnär eller konststuderande att söka till konstnärsdrivna Konstbunkerns gästateljé sommaren 2022. Under de tre sommarmånaderna juni, juli och augusti kommer en konstnär/grupp få tillgång till Konstbunkerns galleri för att använda som ateljé. Under sommaren erbjuds utställning i Paviljong Lux samt i slutet av vistelsen väljer den/de medverkande på att ha öppen ateljé eller utställning.
Ateljén/galleriet är ca 24 kvm och lokalen är belägen i centrala Örebro. Tillgång till utrustning så som enklare snickeri och screentrycksverkstad finns. Läs mer om KonstBunkerns verksamhet och medlemmar här: http://konstbunkern.se/

Ingår: Ateljé och utställning i Paviljong Lux samt öppen ateljé/utställning i Bunkern Gallery samt möjlighet att ansöka om utställningsersättning.(Beviljas om konstnären uppfyller kriterierna som aktiv konstnär eller innehar examen från konsthögskola)
Ingår ej: Resa och boende.

Ansök senast 28 februari. Komplett ansökan ska innehålla:
• Kort beskrivning (max 200 ord) om hur du/ni skulle använda vistelsen.
• CV (max en sida)
• Dokumentering av tidigare arbeten (eller hänvisning till hemsida/länkar)

Skicka ansökan i en pdf-fil till info@konstbunkern.se
Utvald grupp/konstnär meddelas senast 10 mars.