Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12Övrig tid telefonsvarare eller e-post.

Region Öst

SK Region Öst
Uppsala, Västmanland, Örebro, Södermanland, Östergötland, Gotland samt Stockholms län.

Kallelse till Årsmöte
Välkomna till vårt återupptagna årsmöte söndagen den 11 april, kl 14.00. Årsmötet kommer att ske digitalt via Microsoft Teams. Vi hoppas på bred anslutning. Du som bor i Motala, Örebro, Uppsala, Visby, Västerås, Linköping, Eskilstuna och Storstockholm alla är ni inbjudna att delta!
De tio första som anmäler sitt deltagande till det digitala årsmötet får en trevlig tygkasse med logotype. Det är som kompensation för kaffe med dopp som vi brukar bjuda på.
Årsmöteshandlingar kommer att sändas med e-post.
Motioner, förslag och idéer till regionen eller förbundet sänds senast 25 mars 2021 till ovanstående e-postadress.

Utställning  6 -13 maj 2021
Regost EkvallTornblom maj2021Galleri Ekvall+Törnblom ligger på Hornsgatspuckeln, med adress Hornsgatan 36 i Stockholm.
www.ekvalltornblom.se Galleriet ligger på två våningsplan.

Varje utställare disponerar en yta om cirka 2,5 meter. Kostnaden för deltagande medlem är 1 000 kronor.
Deltagaravgiften betalas in till Region Östs bankgiro 5568-1563 efter att du blivit antagen.

Obs! Vid avbokning senare än två veckor före vernissagedagen återbetalas 50 procent av deltagaravgiften.
Konstverken lämnas in torsdagen den 6 maj, mellan kl 17.00 – 19.00. Eventuellt anordnas Smygvernissage med medlemsmingel fredag kväll mellan 17.00 -20.00. Vernissage lördagen den 8 maj 12.00 – 17.00. Passning i galleriet ingår för medlemmar som bor i Stockholm med omnejd. Ytterligare frågor eller anmälan görs till Region Östs e-postadress: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Genom vårt projekt ”Konst i fokus” ett samarbete Region Öst har med Kulturrådet, kommer utställningen att videofilmas och läggas ut på vår hemsida och Youtube.
Galleriet är stängt måndagen den 10 maj. Vi bör ha kvällsöppet onsdagen den 12 maj.

Nya medlemmar
Vi hälsar 11 nya medlemmar välkomna till Region Öst.
André Batista, Caroline Roberts, Cecilie Lie, Dora  Vukicevic-Hellström, Gunilla Tuvin, Ivana Egic, Lars Orrskog, Lena Lindqvist, Lisa Ling, Mona Kanaan, Rosemary Fontes Bastos

SK nytt 1 2021    SK nytt 1 2021

SK ost broschyr2021

Hämta foldern ››

Kansliet har telefontid:
tisdagar
 kl 10-12
Övrig tid: telsvar eller e-post

BK omslag 21 1 small

Bildkonstnären 1, 2021
Utgivning 17 mars till SK:s medlemmar.
Inte medlem men önskar tidningen?
Bli stödmedlem ››