Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12Övrig tid telefonsvarare eller e-post.

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår regionsida!

AKTUELLT REGION VÄST
Medlemsbrev

Årsmöte

Välkomna på årsmöte lördag 22 februari kl 14.00!

Årsmötet inleds med ett föredrag av konstnär Annika Andersson som kommer att prata om konst i offentlig miljö. Sedan blir det årsmötesförhandlingar och därefter bjuder vi på kex, ost och vin eller cider. Tag chansen att träffa och umgås med andra medlemmar. Vi kommer också berätta om kommande utställningar som vi håller på att planera.

Plats : Lokal på Klingners Plats i Masthugget, Göteborg. Vi ställer ut vår flagga. Tag buss 60 mot Masthugget, gå av vid Paradisgatan.

Kommande utställningar

Sunne Bibliotek 1 - 29 februari
Utställningen på Galleri Björken i Sunne Bibliotek invigdes 1 februari. Det är 12 utställare, 8 av konstnärerna är från Värmland och 4 från Göteborg.

2020 03 remfabriken

Remfabriken – 7 – 16 mars
Den 7 mars är det vernissage på vår utställning i Remfabriken, det blir 23 utställare utspridda på 3 våningar. Konsten ställs ut på och omkring de gamla maskinerna. En unik miljö.

Öppettider: Vernissage lördag 7/3 kl 12.00-16.00, söndag 8/3 kl 12.00-16.00
måndag 9/3 kl 17.00-19.30, lördag 14/3 och söndag 15/ 3 kl 12.00-16.00 samt måndag 16/3 kl 17.00-19.30.
Det är alltså stängt tisdag-fredag.

Söndag 15 mars kl 16.00-18.00 har vi en träff med mingel på Remfabriken för alla Region Västs medlemmar. Vi bjuder på ost och vin eller cider. Kom gärna tidigare och titta på utställningen och den unika miljön.
Om du inte varit på Remfabriken tidigare besök det gärna och se hur det ser ut. Det är öppet helgfria måndagar 17.30-19.30 samt andra söndagen i månaden kl 11.00-14.00. Mer info på www.remfabriken.se.

STYRELSEN REGION VÄST

----------------------------------------------------------------

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida ››
Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

Kansliet har telefontid: tisdagar kl 10-12.
Övrig tid: telefonsvarare eller e-post

Bildkonstnaren 1 20 omslag

Bildkonstnären 1, 2020
Utgivning 18 mars till SK:s medlemmar.
Inte medlem men önskar tidningen?
Bli stödmedlem ››