Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12Övrig tid telefonsvarare eller e-post.

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår regionsida!

AKTUELLT REGION VÄST
Medlemsbrev

image.png
Tommy Åberg och Maj-Britt Berg från Remfabriken

Remfabriken 7-16 mars
Vi var 23 utställare som visade måleri, keramik och silversmide. Vernissagen på Remfabriken blev lyckad. Vädret var fint och vi hade ca 300 besökare och på söndagen blåste och regnade det men vi hade ändå ca 100 besökare. Andra helgen hade coronapandemin startat vilket gjorde att många inte vågade ta sig ut men ändå kom ca 25-30 personer varje dag.

Marstrand  2-27 maj INSTÄLLT
Utställningen på Strandverket på Marstrand hade vi sett fram emot men insåg till slut att vi måste ställa in den. Det känns tråkigt men ändå nödvändigt. Ingen vet hur länge pandemin pågår men kanske den avtar i slutet av maj. Vi bokar en ny utställning i maj 2021.

SK VÄRMLANDSGRUPPEN

Inbjudan till utställning på Sundsbergs Gård 6 - 28 juni
Vi har bokat en utställning på Sundsbergs Gård i Sunne för våra medlemmar i Värmland.
Alla som anmäler sig får med minst två konstverk. Om det inte är så många deltagare blir det fler konstverk per utställare.
Kostnad för medverkan är 200 kr per utställare samt att vid försäljning ska Sundsbergs Gårds Vänner ha 30% på försålda verk.

Anmäl dig senast 1 maj till Maj-Lis Uller via mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller telefon  0738 41 56 00. Anmäl också om du kan hjälpa till att hänga utställningen.

Foto till affisch
Ett foto på ett konstverk som ska användas till affischen mailas till Gunilla Bitsos Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Vi räknar med att coronapandemin har avtagit i juni och att vi ska kunna genomföra utställningen. I dagens läge pågår en utställning där man får gå in högst 10 personer åt gången samt att man ska hålla avstånd. Det fungerar bra. Skulle läget förvärras får vi ta ställning till de då. Vi hoppas på en förbättring och planerar därför framåt.

SK HALLANDSGRUPPEN

Charlotte Falk har bokat en utställning på ett litet galleri en vecka i slutet av juli för medlemmar i Halland. Om  du bor i Halland och är intresserad hör av dig till Charlotte Falk via mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller tel. 0705-53 53 76.

STYRELSEN REGION VÄST

----------------------------------------------------------------

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida ››
Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

Kansliet har telefontid: tisdagar kl 10-12.
Övrig tid: telefonsvarare eller e-post

Bildkonstnaren 1 20 omslag

Bildkonstnären 1, 2020
Utgivning 18 mars till SK:s medlemmar.
Inte medlem men önskar tidningen?
Bli stödmedlem ››