Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår regionsida!

Förbundsstämma
Årets förbundsstämma, som brukar hållas i Stockholm, kommer att ske digitalt via Teams lördag 12 juni kl 13.00-15.00. Region Väst får medverka med 4 medlemmar som ombud.
Det är viktigt att vi har med 4 ombud som röstar på frågorna. Vill du deltaga som ombud anmäl dig snarast till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Strandverket Marstrand
Nu har vi haft två utställningar i den fina gamla fästningen Strandverket på Marstrand utanför Kungälv. Den första började på Valborgsmässoafton 29 april och den andra började 14 maj och sista dagen är 26 maj.16 konstnärer per utställning har visat akvareller, olje-/akrylmåleri, järnsmide, silversmide, konstknyppling, skulpturer och grafik. 32 olika sätt att uttrycka sig på. Det har varit fyra lyckade veckor och vi planerar att återkomma dit nästa år.

Årsmöte
Vi hade tänkt ha Region Västs årsmöte på Marstrand men på grund av pandemin beslutade vi att hålla det digitalt via mail. Sista dagen att svara var 22 maj och vi har fått svar från 35 medlemmar. Protokoll kommer att skickas ut senare.

Tofta, Varberg 29/5-13/6
Intresset för Tofta var väldigt stort 54 medlemmar sökte till 14 platser. Utställningen är ett samarbete med Region Syd. 8 utställare från Väst och 6 från Syd medverkar med måleri, skulpturer och silversmide. Eftersom så många sökte fick vi lotta ut platserna så alla hade samma chans att vara med. De som fick plats är från Väst: Lena M Carlsson, Elisabeth Axell, Barbro Hagvall Svensson, Barbro Hallén, Silvia Gyllsdorf, Lena Folkestad, Annica Broberg, Lily Charlotte Lövenstierne, från Syd: Linnea Andersson, Anders Olsson, Birgitta Lindelöf, Kia Begqvist, Anita Köster och Gunilla Thellmark

Galleri Engleson 18 – 30 september
Vi har bokat två veckor på Galleri Engleson i september. Det blir två utställningar med 6 utställare per vecka.

Utställning nr 1: lördag 18/9 - torsdag 23/9
Utställning nr 2: lördag 25/9 – torsdag 30/9

Vi gör ett urval bland anmälningarna för att passa ihop så det blir två intressanta veckor. Ange vilken vecka du helst vill ställa ut. Vi försöker ta hänsyn till önskemål men vi vill ha frihet att välja ut konstnärer som passar ihop.

Maila 5 foton på konstverk som du vill ställa ut. När vi har beslutat vilka som kommer med meddelar vi utställarna och talar då om hur många verk som får plats utöver de 5 inskickade fotona.

En utställningsvecka kostar 2.000 kr/utställare och då ingår gallerihyra, annons i Göteborgs-Posten, införande i GP:s Guiden och Region Västs facebooksida samt dryck, chips m.m. på vernissagen. Vi mailar en affisch i Pdf-format till alla utställare för inbjudan till egna kontakter. Styrelsen hänger utställningen. Utställarna vaktar utställningen själva (en dag var). Vi gör ett vaktschema.

En anmälningsavgift på 200 kr skall betalas in senast 1 augusti till vårt plusgiro 66 44 77-7OBS! Ange ditt namn i meddelanderutan vid betalning via Internet. Avgiften räknas av från deltagaravgiften.

Maila din anmälan med 5 foton på dina konstverk till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller posta till Gunilla Bitsos, Vegagatan 16, 413 09 Göteborg. Anmälan skall vara inne senast 1 augusti.

Skriv ditt namn, adress, tel.nr, konstverkens namn, teknik, pris och storlek (bredd x höjd).

Meddelande om medverkan kommer senast 15 augusti.

Har du några frågor om detta utskick kontakta Gunilla Bitsos via mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller tel. 0703-81 20 70.

Hälsningar
STYRELSEN REGION VÄST

----------------------------------------------------------------

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida ››
Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Ulla Gustafsson Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

Kansliet har telefontid:
tisdagar kl 10-12
Övrig tid: telsvar eller e-post

Följ @svkonst

Facebook - SK