Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12Övrig tid telefonsvarare eller e-post.

Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Välkommen till vår regionsida!

AKTUELLT REGION VÄST
Medlemsbrev

region vast summer
Besökare och utställare på Sundsbergs Gård

SK Värmlandsgruppen

Sundsbergs Gård 6 - 28 juni
Trots den rådande situationen har SK Värmlandsgruppen, tack vare Maj-Lis Ullers engagemang, kunnat genomföra en utställning med 10 värmlandskonstnärer på Sundsbergs Gård i Sunne. Utställare är Christina Bryntesson, Maj-Lis Carlsson, Pernilla Carlsson, Håkan Degerstedt, Siv Eng Robertsson, Kerstin Falk, Gunilla Henriksson-Thorin, Grete Lindström, Anna -Karin Rosenqvist och Maj-Lis Uller.

SK Hallandsgruppen
Tyvärr har den planerade utställningen på ett litet galleri i Varberg fått ställas in.

Galleri Engleson ”Ett verk var”
Vi har planerat en utställning på galleri Engleson i slutet av september men efter mycket funderande har vi beslutat att ställa in den också. Galleriet är litet, instängt och det är svårt att hålla avstånd. Läget är fortfarande väldigt osäkert med tanke på Coronapandemin och vi vill inte riskera våra medlemmars hälsa och därför har vi bokat om utställningen till nästa år.

Vi hade också tänkt fira att Svenska Konstnärsförbundet fyller 45 år under vår utställning på Marstrand men den blev ju också inställd.
Det har blivit många inställda utställningar i år men vi får ta igen det nästa år och satsa lite extra då. Under tiden kan vi passa på att skapa konst till kommande evenemang.

Art Gallery
Vi vill uppmuntra de medlemmar som inte har skickat in sina bilder och uppgifter till Art Gallery att göra det. Det är en tjänst, som ingår i medlemsskapet, där du kan presentera dig och din konst. Nu visas en konstnär per vecka från Art Gallery på SK:s Instagram. Skicka upp till 6 bilder och information om dig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Vi ser fram emot en virusfri framtid och önskar TREVLIG SOMMAR!

STYRELSEN REGION VÄST
Gunilla Bitsos, Ulla Gustafsson, Lars Hansson, Ingrid Uttberg, Lily Charlotte Lövenstierne, Kerstin Gadd, Suzanne Raneke

----------------------------------------------------------------

SK Region Väst på Facebook

Svenska Konstnärsförbundet, Region Väst har nu en egen facebook-sida ››
Den medlem som antingen behöver hjälp med inlägg eller kanske inte har facebook eller av annan anledning vill ha hjälp att lägga upp någon text och bild på sidan kan höra av sig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller skicka medddelande via Messenger (meddelandefunktion som finns via facebook bl a).

Alla medlemmar kan presentera sig och sina verk i Art Gallery - kolla på Svenska Konstnärsförbundets (SK) hemsida. Ta vara på denna medlemsförmån!

Du som inte är medlem i Bildupphovsrätt – skicka in Din ansökan. Medlemskapet är kostnadsfritt – se SK hemsida.

Kansliet har telefontid: tisdagar kl 10-12.
Övrig tid: telefonsvarare eller e-post

Bildkonstnaren 3 20 omslag
Bildkonstnären 3, 2020
Utgivning 16 september till SK:s medlemmar.
Inte medlem men önskar tidningen?
Bli stödmedlem ››