Kansliet är bemannat måndag och onsdag kl 10-14. Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

Region Mitt

SK Region Mitt
Jämtland, Västernorrland, Dalarna samt Gävleborgs län

Planerad verksamhet

Målardagar - Bäsna Trädgård - inställd
I mitt förra medlemsbrev började jag med att bjuda in till en målarhelg i Bäsna den 16 och 17 juni. Den aktiviteten har dessvärre blivit inställd. Men är du intresserad av att åka dit och måla på egen hand hälsar ägaren Kjell-Åke Östlund dig välkommen.

2018 Mittaffisch  2018 Mittaffisch 2
Samlingsutställningen i Ljusne - Konstkraft

Arbetet fortsätter som det ska. Planeringen är avklarad och nu återstår delar av marknadsföringen och dagarna innan är det arbete på plats som gäller. Vi hänger och ställer i ordning lokalen under torsdagen och fredagen innan vernissagen lördag den 30 juni kl 12. Utställningen pågår 30/6 – 8/7 kl 12-17 dagligen.

Har du vägarna förbi är du varmt välkommen att hälsa på oss. Kommer du vernissagedagen bjuds du även på musik och sång och konsthantverkare i arbete – ett samarbete vi har med musikgruppen Musica Viva. Övriga dagar bjuder vi på ”saftkalas”. Bifogar program med mer info.

Hösten – Konstens vecka
I år erbjuder vi dig som medlem möjlighet att delta i någon av våra två samlingsutställningar i samband med Konstens vecka!

Studio Vi i Falun. Utställning: 22/9 – 5/10.
Precis som förra året ordnar vi en samlingsutställning i Studio Vi i Näringslivets hus i Falun. Här kan vi vara 10 utställare med vägghängd konst.

Lokalen är ljus och fräsch där man har mindre möten och genomgång till en större konferenslokal.
Vi träffas fredag den 21 september och hänger utställningen tillsammans och plockar ned själva efter utställningens slut.
Här får man inte spika i väggarna utan det finns antingen tavellist att ställa tavlor på eller befintliga krokar i taklisterna.
Vernissage: Lördag den 22 september kl 13 - 17
Försäkring ordnar du själv. Lokalen är larmad 21-07.
I år bjuder vi på utställningskostnad och förtäring vid vernissagen.

• 01-MILLENNIUM-ART-GALLERY
  • 02-MILLENNIUM-ART-GALLERY-LOVE-ART

MILLENNIUM ART GALLERY Åsäng Nordingrå
Nytt för i år är att vår medlem Kethy Bjesse som driver galleri MILLENNIUM ART GALLERY i Åsäng Nordingrå Höga Kusten bjuder in till en samlingsutställning under konstens vecka. 29/9 – 7/10.
Vernissage lördag 29 september

Kostnad: 500:- per deltagare och 30% i provision på såld konst.
Men….vi i regionen kommer att lämna ett bidrag per medlem för att få igång samarbete mellan konstnärerna i Västernorrland. Bidraget minst 200:- per medlem – beroende på hur många som deltar. Återkommer om det när anmälningstiden gått ut. Här får ca 7 konstnärer plats med både skulpturer och vägghängd konst. Du kan antingen skicka dina tavlor eller lämna dem hos Kethy.

Anmälan och frågor till Kethy Bjesse senast den 1 augusti
Bifogar bilder från hennes fina galleri.

Skön sommar
Ha en skön sommar och hoppas vi ses på Konstkraft i Ljusne!
Hör gärna av dig om du har tankar och ideer och tips om vad du vill att vi ska göra!

Styrelsen/Birgitta Nickolausson
mobil:072-563 23 53