Kansliet är bemannat måndag och onsdag kl 10-14. Övrig tid telefonsvarare 08-555 963 50 eller e-post

Region Nord

SK Region Nord
Norrbotten och Västerbottens län

Region Nord har i skrivandets stund 21 medlemmar.

Verksamhetsplan för 2018

Maj:
Målardag och medlemsmöte 3/6  10.00 träffas i Evas ateljé. Kontaktperson Eva Westlund

Juli:
Eventuellt en mindre utställning vid Storforsen i samband med balettföreställningen ”Trolltagen” 6,7,8 juli. Utställningslokalen är liten så antal deltagare är begränsat och bilderna skall vara små. Möjligen kan det finnas möjlighet att ha en del av utställningen utomhus beroende av vädret. Utställarna vaktar själva utställningen. Kontaktperson Siv Johansson

September:
Målarresa/utflykt för att njuta av vackra höstfärger, gemenskap och målarglädje. Kontaktperson Margareta Isaksson. Medlemsmöte i samband med målarträffen.

Oktober:
Konstens vecka, v 40. Styrelsen undersöker om det finns möjlighet att ha gemensam utställning under veckan. Vi återkommer om det blir aktuellt.

Arbetshelg, kollografi i Evas ateljé, 13-14/10 10.00-16.00 Kontaktperson Eva Westlund

November:
Styrelsen verkar för att ordna en kurs för medlemmarna en helg. Återkommer med mer information om det.
Förfrågan om anordnande av jurybedömd utställning har skickats ut till ett antal utställningsarrangörer. Styrelsen återkommer om det blir aktuellt med utställning.

Utställningar

Bilder från utställningarna på Konstgillet i Enter Galleria, Boden samt från fd Storforsens Galleri vid Storforsen Älvsbyn.

• 20170701enter1
  • 20170701enter2