Kansliets telefontid: tisdagar kl 10-12Övrig tid telefonsvarare eller e-post.

Region Mitt

SK Region Mitt
Jämtland, Västernorrland, Dalarna samt Gävleborgs län

Styrelse
Lördag den 15 februari hade vi i region mitt vårt årsmöte på Siljans Konditori /Galleri. 11 personer deltog i årsmötet som leddes av vår förbundsordförande Ronny Knutsson. Vi började med att äta en taccobuffé eftersom många rest långt. Därefter följde årsmötet i lokalen där vi har vår samlingsutställning med sedvanliga frågor. Mycket glädjande är att vi nu har en styrelse på 5 ordinarie ledamöter och en ersättare – vilket kommer att underlätta arbetet i regionen.

Ordförande:  Birgitta Nickolausson omval 2 år
Kassör:         Mona Lindström kvarstår 1 år
Sekreterare:  Cia Lindén kvarstår 1 år
Ledamot:      Birgitta Gustafsson nyval 2 år
Ledamot:      Titti Lindgren nyval 2 år
Ersättare:      Anita Vallsten nyval 1 år
Revisor:        Misan Olsen kvarstår 1 år

Vi önskar de nyvalda – Birgitta, Titti och Anita - varmt välkomna till vårt arbete för Region Mitt.

Aktiviteter SK region Mitt

För en månad sedan skickade vi ut medlemsinformation 6 och berättade om nästa års utställningar. Många av er medlemmar har hört av sig och ansökt om att få vara med. Så glädjande att våra planerade utställningar är intressanta.

Det finns fortfarande platser kvar till påsksalongen i Järnboden i Gysinge, Vårsalongen i Gruvmuseet i Falun och till de båda utställningarna i Millennium Art Gallery i Nordingrå. När det gäller Kanalkyrkan i Sandviken är det endast någon plats kvar. Galleri BLÅ i Gysinge är överbokat, där kommer vi i början av nästa år att tillsammans med galleriet diskutera hur vi gör så att så många som möjligt kan vara med.

Nu närmar vi oss jul och nyårshelger och vi planerar att ha ett styrelsemöte i regionen efter ledigheter och firande. Fram till dess—senast fredag den 15 januari är du välkommen att ansöka om att vara med på utställningarna—om du inte redan har gjort det. Därefter kommer vi att informera mer om vad som  gäller för resp utställning. Din ansökan är inte bindande förrän efter det att du fått all information. Anmälan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. alt sms: 072-563 23 53

Som ni alla känner till är pandemiläget just nu oroande. I dagarna har restriktionerna skärpts och vi får se hur allt utvecklas.

Jag kan redan nu informera om att vårt planerade årsmöte den 20 februari inte kommer att genomföras fysiskt. Förbundsstyrelsen har beslutat att ta fram riktlinjer för alla regioner—så vi återkommer löpande med besked.

Nu tackar vi från oss i styrelsen för det gångna året och önskar er alla

GOD JUL och GOTT NYTT 2021

Styrelsen/Birgitta

Kansliet har telefontid:
tisdagar
 kl 10-12
Övrig tid: telsvar eller e-post

Bildkonstnaren 4 20
Bildkonstnären 4, 2020
Utgivning 9 december till SK:s medlemmar.
Inte medlem men önskar tidningen?
Bli stödmedlem ››