Region Öst

SK Region Öst
Uppsala, Västmanland, Örebro, Södermanland, Östergötland, Gotland samt Stockholms län.

Här är de medlemmar som ställer ut på galleri Bellman nu i augusti: Hassan Jamshidian, Marlene Karlsson, Christina Turner, Lisbeth Nordin, Anna-Stina Gerdin, Lena Gunnarsson, Jan Kotka, Elahe Jalili, Karin Sköld, Cecile Hansson, Karoline Löfstedt, Leila Lagrén och Margareth Mo Schalander. Vi säger grattis till dem, det var 47 medlemmar totalt som sökte.

Bild: ’Bara finnas’ Ett skärgårdsmotiv av Cecile Hansson.

Hyr galleriet My Art Factory i Norrköping en- två veckor i sommar!

Galleriet går att hyra vecka 29 och vecka 31 för medlemmar i Svenska Konstnärsförbundet region Öst. Intresseanmälan till info@myartfactory.se

—————————————————————————————-

Ställ ut på kulturnatten i Norrköping, sista veckan i september

Galleriet ligger på bästa läge då gatan är full av liv på Lördagen. Det finns plats för ett 10-talpersoner som får en väggyta att hänga på. Mer information får du via mail vid intresseanmälan. Maila info@myartfactory.se

Region öst söker kontaktpersoner ute i länet

Vi vill gärna nå ut till alla i vår stora region och bilda lokala grupper i de olika länen. Du som är hemmahörande i följande län: Gotland, Örebro, Östergötland, Västmanland, Stockholm eller i Uppsala län, hör av dig till oss om du vill engagera dig! Vi kan då bredda vår kunskap och våra kontakter med det nära och lokala kultur och konstlivet i länet och på orten.
Kanske har du tips om utmärkta utställningslokaler för en större samlingsutställning vi tillsammans kan samla medlemmar och deltagare till.

Lyckad medlemspub med konstquiz på Reimersholme

Ett antal både gamla och nya medlemmar tog sig ut till Reimersholme och deltog i Malin Elds både lätta och svåra konstquiz. Det var trevligt att träffas och fira in sommaren på detta sätt.

Region Öst – Utställningsstöd 2024

Du vet väl att du kan få utställningsstöd.

Alla medlemmar i Svenska Konstnärsförbundet har under 2024 möjlighet att söka en utställningsersättning om 500 SEK.  Förra året var kravet att man skulle vara en grupp på minst tre medlemmar som som själva bokade lokal och ordnade allt, men detta året finns möjligheten att du som enskild utställare kan söka detta bidrag oavsett om du ordnar utställningen själv eller deltar i en annan utställning. Det som krävs är att du kontaktar oss på regionost@konstnarsforbundet.se och ber om utställningsersättning. Du kommer då att få en blankett att fylla i. OBS att utställningsersättning inte kan betalas innan utställningen ägt rum.
Extra ersättning till grupper från vår region
Vi i region Öst vill dessutom även i år ge ett särskilt bidrag medlemmar som ordnar egna utställningar.  Är ni en grupp medlemmar på tre eller fler så ger vi en tusenlapp extra per grupp. Vi har avsatt medel i vår budget så att vi på detta sätt kan ersätta upp till 10 grupper. Här gäller först till kvarn!

Kontakta oss och beskriv din idé.

Forum 4U – din egen presentationssida online

För att ni medlemmar ska kunna hitta och kontakta varandra har förbundet utvecklat appen Forum 4U. Genom att presentera sig själv och även ange ort kan det hjälpa dig att hitta konstnärer att samarbeta med i närområdet.

Manual till hur man hanterar Forum4U finns via denna länk: Manual-Forum4u.pages (konstnarsforbundet.se)

Rulla till toppen