Region Öst

SK Region Öst
Uppsala, Västmanland, Örebro, Södermanland, Östergötland, Gotland samt Stockholms län.

Utställning Galleri Bellman

Den planerade utställningen på Galleri Bellman 21-27 oktober i Region Östs regi har fått 62 anmälningar. Tyvärr har vi därför varit tvungna att genomföra en lottning vilka som fått möjlighet att delta. Alla som sökte ska nu ha fått besked om de blivit lottade att delta eller inte. Utställningen kommer att visa verk från 14 konstnärer som lottats fram bland de som sökte.

Inbjudan till digital utställning

Region Öst har påbörjat en serie med digitala utställningar via en app som heter Artsteps. Den första finns att se via länken https://www.artsteps.com/view/62a776b552ce1fbc5867c19b
Under augusti månad planerar vi att publicera flera utställningar. Är du intresserad av att delta i en digital utställning skickar du ett mejl till regionost@konstnarsforbundet.se så får du ett formulär för att fylla i med uppgifter som dig och dina verk. Du kommer att få visa tre målningar som alla ska vara prissatta och vara till salu.

”/”

Stockholms Konstsalong

Region Öst har utlyst ett stipendium på 5.000 kr till en eller delas mellan flera SK-medlemmar som deltar på Stockholms Konstsalong i Laval-hallen i Nacka 22-30 oktober 2022. Medlemmar i SKs alla regioner (förutom medlemmar i Region Östs styrelse) kommer att delta i ett röstförfarande som genomförs av styrelsen i Region Öst.

Konst i fokus

Inom projektet ”Konst i Fokus” med stöd av Kulturrådet har föreningen skaffat digital utrustning för att kunna presentera medlemmar och deras konst digitalt. Utrustning kan lånas av medlemmarna, men egna filmer och bilder kan också skickas in för presentation inom projektet. Anmäl intresse genom ett mejl till regionost@konstnarsforbundet.se.