Region Öst

SK Region Öst
Uppsala, Västmanland, Örebro, Södermanland, Östergötland, Gotland samt Stockholms län.

INSTÄLLT ! — Gratis guidad visning på Liljevalchs+

Region Öst har bokat en guidad visning på Liljevalchs och utställningen med Linn Fernström, torsdagen den 20 januari 2022 kl. 18.00. Guidningen och inträdet betalas av Region Öst, så passa på att ta del av detta generösa erbjudande. Max antal deltagare är 20, så ”först till kvarn”-principen gäller. Du som är intresserad skickar ett mejl till regionost@konstnarsforbundet.se senast 5 januari 2022.

Du kommer att få en bekräftelse om du är en av dem som får möjlighet att delta på visningen, eller om du står på reservplats. Info om utställningen finns på https://liljevalchs.se/kalender/linn-fernstrom/

Foto: Axel Öberg

Info om utställningen finns på https://liljevalchs.se/kalender/linn-fernstrom/

Vill du ingå i regionens styrelse?

Snart är detta verksamhetsår förbi. Inför årsmötet kommer tre personer som varit med länge i regionstyrelsen lämna över stafettpinnen. Därför ställer vi nu frågan framför allt till medlemmar inom Storstockholmsregionen: Vill du jobba med oss i styrelsen?

Vi brukar träffas via Teams eller fysiskt 1 gång i månaden. Arbetet innebär att man träffar många trevliga medlemmar med samma intressen. Om du inte känner för att sitta i styrelsen som ledamot är du även välkommen att ingå i en utställningsgrupp eller ställa upp som volontär när vi har utställningar eller mingelkvällar. Fundera på saken.

Har du frågor finns vi på e-post: regionost@konstnärsforbundet.se

Konst i Fokus

Inom projektet ”Konst i Fokus” med stöd av Kulturrådet har föreningen skaffat digital utrustning för att kunna presentera medlemmar och deras konst digitalt. Utrustning kan lånas av medlemmarna, men egna filmer och bilder kan också skickas in för presentation inom projektet. Anmäl intresse genom ett mejl till regionost@konstnarsforbundet.se.

Vi söker kontakt med lokala grupper

Inom kort (eller nyligen) kommer alla medlemmar i Region Öst som bor utanför Storstockholm att få ett mejl från den kontaktperson inom styrelsen som har ansvar för just ditt län. Vi hoppas på så sätt få godkännande på att dela ditt namn och din e-postadress med andra i ditt område. Har du även förslag på någon lokal aktivitet i ditt område får du gärna höra av dig till styrelsen.

Valberedning

Vid årsmötet i Region Öst valdes ingen valberedning. Eftersom inga förslag fanns efterlyser vi nu några medlemmar som kan arbeta som valberedare inför vårt årsmöte 2022. Hör av dig till styrelsen via regionost@konstnarsforbundet.se om du vet någon som kan vara lämplig eller om du själv är intresserad.

Nya medlemmar i Region Öst

Vi hälsar 16 nya medlemmar välkomna till Region Öst.

Annette Rydqvist, Bernt Eriksson, Carina Ehlers, Caroline Nordlund, Gunilla Runsten, Henna Irene Halme, Jenny Hill, Jenny Lennhammar, Lena Sjöberg, Linn Sunnelid, Maluni Martina Lundin, Monika Lenander, Sofie Persson, Stefania Sir Rjeb, Susanne Grip, Into Särkelä.

God Jul önskar styrelsen för SK Region Öst