Region Väst

Medlemsinformation december

jultomte Lars LAHN Hansson
Bild: Lars Hansson Lahn

Nu närmar sig 2021 år sitt slut och vi ser fram emot ett nytt och fräscht år 2022 med nya utmaningar och möjligheter. Vi har har bokat flera utställningar redan och planerar ännu fler till hösten samt år 2023.

Först måste vi tyvärr berätta att en av våra medlemmar textilkonstnären Katarina Scherman har avlidit den 4 november.

I november valdes 11 nya medlemmar in. Vi hälsar dem välkomna till Region väst: Cecilie Ellen Thulin, Hans Thorsson, Helena Andreasson, Helena Gullström, Herman Heijmans, Jane Klintbäck, Gabrielsson, Kristina Vikman Ragnarsson, Liz Carina Karlsson, Madeleine Kristiansson, Ulla Lundemo och Zion Ivarsson.

Följande möten och utställningar är bokade för 2022:

Årsmöte 6 mars 2022
Söndag 6 mars 2022 kl 15.00 har SK Region Väst årsmöte i Masthuggets hus. Anteckna tiden redan nu. Efter årsmötesförhandlingar berättar Maj-Lis Uller om sin konst. Vi bjuder på något ätbart och dricka.

Remfabriken 12-21 mars 2022
I mars återkommer vi till Remfabriken och visar konst i tre våningar. Vi gör som tidigare och har öppet lördag-måndag två helger, alltså 12-14 mars och 19-21 mars. Remfabriken har alltid öppet på måndagar. Det finns plats för 20-25 utställare. Läs mer om utställningen i bilagan.

Strandverket Marstrand 2022
Vi har bokat 2 utställningar på 2 veckor vardera 19 maj – 1 juni samt 16 – 29 juni. Ca 16 medverkande per utställning. Mer information om utställningarna kommer senare.

Lökboden Rottneros Värmland 2022
Sommaren 2022 har Maj-Lis Uller bokat en medlemsutställning under en månad i Lökboden Rottneros i Värmland. Information om villkor m m kommer senare när vi vet mer.

Konstens vecka Galleri Engleson 1-13 oktober 2022
Under konstens vecka (v40) i oktober har vi bokat 2 veckor med 2 utställningar på en vecka vardera. Mer information om utställningarna kommer senare.

Har du några frågor om detta utskick kontakta Gunilla Bitsos via mail gunilla.bitsos@gmail.com eller tel. 0703-81 20 70.

STYRELSEN SK REGION VÄST ÖNSKAR GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!

Gunilla Bitsos, Ulla Gustafsson, Lars Hansson Lahn, Ingrid Uttberg, Lily Charlotte Lövenstierne, Suzanne Raneke och Veronica Vonkan Norberg

Foton från utställningen 2018

Medlemsutställning Remfabriken 12-21 mars 2022

Det är tredje gången vi ställer ut på Remfabriken som är ett arbetslivsmuseum i 3 våningar med gamla maskiner. Vi ställer ut konsten på och bland maskinerna. Det finns inte väggar att hänga på men det är en annorlunda och spännande upplevelse. Det finns ingen hiss i byggnaden. Meddela om du har önskemål om vilken våning du vill ställa ut på.

Det finns plats för 20-25 utställare och avgiften är 500 kr. Anmäl dig senast 16 januari 2022 till Gunilla Bitsos via mail gunilla.bitsos@gmail.com eller telefon 0703-81 20 70.

Vid anmälan ska anmälningsavgift 100 kr betalas in och efter besked att du har fått plats ska resterande avgift 400 kr betalas in senast 15 februari till Region Västs plusgiro 66 44 77-7.

Inlämning och hängning blir fredag 11/3 mellan kl 15.00-18.00. Vi delar ut plats att hänga på och utställarna arrangerar och hänger upp själva. Tag med de verktyg, tyger, snören, ev extra belysning och liknande som du behöver för att arrangera din konst. Remfabriken tillhandahåller bord samt förlängningssladdar för ev extra belysning.

Vi kommer att vara minst två som vaktar på varje våning men det bästa är om utställarna är närvarande alla dagar. Om du säljer något kan konstverket lämnas ut direkt och eventuellt ersättas med ett nytt.

Öppettider: Vernissage lördag 12/3 kl 11.00-15.00, söndag 13/3 kl 11.00-15.00, måndag 1/3 kl 13.00-19.00, lördag 19/3 och söndag 20/3 kl 11.00-15.00 samt måndag 21/3 kl 13.00-19.00. Det är alltså stängt tisdag-fredag.

Om du inte varit på Remfabriken tidigare besök det gärna och se hur det ser ut. Det är öppet helgfria måndagar 13.00-19.00 samt andra söndagen i månaden kl 11.00-14.00. Mer info om Remfabriken finns på www.remfabriken.se.