Region Väst

SK Region Väst
Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Medlemsinformation maj

Nu är våren äntligen här och det blommar för fullt. Vi ser fram emot en aktiv period med tid för skapande och utställningar.

Vid årsmötet i mars fick styrelsen i uppdrag att ta fram en budget för 2022 och förslag på ny revisor. Dessa förslag skickades ut 2 maj och svar har kommit från 35 medlemmar som samtliga har godkänt budgeten och valet av Berit Barkin som ny revisor.

Strandverket, Marstrand 20 maj – 1 juni och 17 – 29 juni

Nu på fredag 20 maj börjar vår första utställning i den gamla fästningen Strandverket på Marstrand. Alla är välkomna på vernissage som är både fredag och lördag kl 12-17. Det är öppet alla dagar 12-17. Passa på och ta en tur till Marstrand i vårvärdret, Strandverket ligger till vänster när man kommer av färjan.

16 konstnärer visar måleri i olja, akvarell och akryl samt skulptur och fotografi.
Utställare i maj är Ingegerd Andersson, Lena Folkestad, Kerstin Gadd, Ulla Gustafsson, Lena Hedlund, Lars Hansson Lahn, Madelene Kristiansson, Susanne Lager, Christina Lönnblom, Gunnel Nirving Lönnroth, Sandra Pavlovic, Suzanne Raneke, Cornelia Schmidt, Hans Thorsson, Cecilia Winge och Wiveka Warenfalk.

Den andra utställningen i Strandverket är 17 – 29 juni med vernissage fredag 17 och lördag 18 juni. Då är det 17 konstnärer som visar måleri, grafik och textil. Utställare i juni är Ewa Andinsson, Gerd Thorén-Begger, Gunilla Bitsos, Ronny Conradsson, Karina Gustafsson, Märit Gustafsson, Silvia Gyllsdorf, Margareta Hernebring, Annika Hogedahl, Eva Charlotte Hermansson, Eva B Larsson, Ulla Lundemo, Barbro Hagvall Svensson, Ingrid Uttberg, Anita Vieweg, Louise Warnqvist och Tord Wennerblom.

Lökboden Rottneros Värmland 2 – 31 juli

Distrikt Värmland har en utställning för medlemmarna i Värmland i Galleri Lökboden, Rottneros Park 2-31 juli. Öppettider alla dagar kl 10-16. De 12 konstnärer som kommer att deltaga är:

Marion Bergsjö, Christina Bryntesson, Ingmari Cantzler, Maj-Lis Carlsson, Håkan Degerstedt, Kerstin Falk, Anita Gullö, Grete Lindström, Inga-Lill Strömberg, Katrina Thollander, Maj-Lis Uller och Mia Älegård

Galleri Engleson 1 – 13 oktober, konstens vecka

Vi har bokat två veckor på Galleri Engleson i oktober. Det blir två utställningar med 6 utställare per vecka. Utställning nr 1 blir 1-6 okt och nr 2 blir 8-13 okt. Kostnad 2.000:-/utställare. Vi har fått 12 intresseanmälningar men om det blir en plats ledig anmäl ditt intresse till Gunilla Bitsos.

Galleri Bildkällan Falköping 15 oktober – 12 november

I oktober-november kommer vi ha en utställning i ett stort galleri i centrala Falköping Galleri Bildkällan. Kostnad för att medverka är 300 kr som ska betalas till SK Region Västs plusgiro 66 44 77-7 vid anmälan. Anmälan skall vara inne senast 1 augusti. 25% betalas till Bildkällan på sålda verk. Vi kommer att försöka samordna transport av konstverk från Göteborg till Falköping mot en liten kostnad. 3 – 5 konstverk kan lämnas in beroende på hur många deltagare det blir.

Maila din anmälan till gunilla.bitsos@gmail.com eller ring. Anmälan skall innehålla namn, adress, telefonnr samt titel, teknik och pris på 3-5 konstverk som du vill ställa ut. Vet du inte vilka konstverk du vill visa skriv antal och teknik och komplettera anmälan senast 15 september.

Nytt galleri på Marstrand

Agatons hantverksbutik på Marstrand har öppnat ett litet galleri i anslutning till sin butik. Nu finns det möjlighet att skicka in en intresseanmälan för att ställa ut i galleriet. All information finns i bifogade dokument.

Har ni några frågor om detta utskick kontakta Gunilla Bitsos via mail gunilla.bitsos@gmail.com eller tel. 0703-81 20 70.

Styrelsen Region Väst

Gunilla Bitsos, Ulla Gustafsson, Lars Hansson Lahn, Ingrid Uttberg, Suzanne Raneke, Lily Charlotte Lövenstierne, Veronica Norberg, Maj-Lis Uller, Andreas Henning

Bilagor: Intresseanmälan Galleri Agaton