Region Väst

Västra Götalands, Hallands och Värmlands län

Medlemsinformation mars

Utställning ”Konst ombord” Galleri Viking, Göteborg 16 mars – 14 april
Lördag 16 mars kl 16-17 är det vernissage på Barken Viking med 9 utställare. Välkomna!

Workshop papperstillverkning 20 april
För ett år sedan hade vi en lyckad workshop med tillverkning av eget akvarellpapper hos Kvarnbyns Handpappersbruk i Mölndal. Lördag 20 april kommer vi ha en ny workshop 8-10 deltagare får plats. Kursen håller på från kl 10 till 16 med kaffepaus och lunchuppehåll.
Varje deltagare betalar 720 kr, SK Väst betalar hyra av lokalen som är 1.500 kr. I priset ingår material och fika. Anmäl dig till gunilla.bitsos @gmail.com.

Fler planerade medlemsutställningar under 2024
Mer information till dessa utställningar kommer senare men du kan göra en intresseanmälan redan nu.
Barken Viking 25 maj – 16 juni.
Strandverket Marstrand 5 – 17 juli, 22 utställare
Sunne Bibliotek 9/3 – 19/4, distrikt Värmlands medlemmar.
Lökboden Rottneros Park 14/7 – 25/8, distrikt Värmlands medlemmar.

Kontaktperson i Halland
Vi efterlyser någon eller några som vill vara kontaktperson/er i Halland. Vi behöver ha hjälp med att leta upp gallerier eller lokaler där vi kan anordna utställningar för medlemmarna bosatta i Halland. Det är svårt för styrelsen att vara på flera ställen samtidigt. Vi kan hjälpa till med administration m m men behöver hjälp med det praktiska på plats.

Utställningsbidrag
Alla medlemmar som vill anordna en egen utställning, ensam eller med andra SK-medlemmar kan söka bidrag från SK för hyres- eller annonskostnader. Varje medlem kan få max 500 kr per person en gång per år. Bidraget söks via styrelsen i Region Väst. Obs! Erbjudandet gäller alltså för en SK-medlem eller fler under 2024.

STYRELSEN SK REGION VÄST

Gunilla Bitsos, Ulla Gustafsson, Lars Hansson Lahn, Suzanne Raneke, Susanne Lager
Lily Charlotte Lövenstierne, Ingegerd Andersson, Maj-Lis Uller

Rulla till toppen